Časté dotazy


IRENA REICHELOVÁ

+420 602 116 030

NEJČASTĚJŠÍ OTÁZKY


Jak dlouho polep trvá?

To závisí na typu a rozsahu polepu. Kompletní změna barvy obvykle 2 až 3 dny, kompletní ochrana laku 3 dny.

 Tónování skel cca 3-4 hodiny, stejně jako například polep střechy auta.

Jaké fólie k polepům používáte?

Používám pouze kvalitní, značkové a ověřené fólie od renomovaných dodavatelů.

Barevné fólie jsou PVC speciálních vlastností, čirá fólie je polyurethan.

Jaká je péče o auto ve fólii?

Snadná a pokud máte čirou fólii ještě snadnější.

S autem v jakékoli fólii můžete na automatickou myčku bez omezení.

Při ručním mytí / wapkování vysokotlakou myčkou je třeba dávat pozor a nepřibližovat se s wapkou blíže než na 50 cm k povrchu auta. Taktéž nemířit z blízka do hran kde je fólie zakončená. Hrozí tím její mechanické odtržení na které se pak bohužel záruka nevztahuje.

Všechny běžné prostředky používané na údržbu karoserie auta můžete na fólii použít. Matné fólie se nesmí leštit.

Dá se poškozená fólie opravit?

Ano. Často se stane, že fólie přestože je i protržená vytvoří mezivrstvu a zachrání tak lak. 

Stačí pak pouze z daného dílu fólii sundat a nalepit znovu.

Musím změnu barvy fólií nebo tónování skel zapsat do TP?

Změnu barvy ano. Jedná se o jednoduchý administrativní úkon spojený s minimálními náklady. Na místně příslušném dopravním inspektorátu vyplníte formulář kam uvedete původní barvu, současnou barvu, uhradíte správní poplatek 50,- a změnu vám do TP zapíší. Je třeba mít s sebou malý i velký TP.

Fólie na skla do TP zapisovat nemusíte. Dostanete k nim samostatný certifikát uznávaný policí i na technických kontrolách.

Jaká je životnost fólie na autě zvenku?

V případě námi používaných značek a řad fólií je:

– průměrná životnost barevných 4-5 let, u některých nemetalických odstínu 7- 8 let
– u fólie na ochranu laku udává výrobce až 10let

Fólie je dočasná záležitost a je třeba s tím počítat a včas ji vyměnit nebo nechat odstranit.

REDHEADWRAP

Rozebíráte auto při polepu?

Ne. Všechny druhy lepení probíhají bez zásahu do karoserie auta. Demontují se obvykle pouze SPZ a kliky dveří povolením šroubku přes servisní otvor. V případě nutnosti demontáže tapeců dveří nebo jiných částí auta je o tom klient vždy dopředu informován.

Nikdy! nesundávám jednotlivé karosářské díly auta jako nárazníky, dveře atd. Pro kvalitní polep to není nutné a nehrozí že by vám pak karoserie neseděla.

Pokud mi někdo nabízí doživotní záruku na fólii, co to znamená?

Termín doživotní záruka je pouze skvělý, ale zavádějící marketingový obrat.

V praxi znamená pouze to, že pokud je životnost fólie 3 měsíce, pak je doživotní záruka 3 měsíce.

Demontujete skla při jejich tónování z auta?

Ne, není to nutné, proto to nedělám. Vždy jdu cestou pokud možno nejmenších zásahů do aut.

Mohu uplatnit opravu fólie na pojišťovnu?

Ano, pokud ji máte v rámci havarijního pojištění nahlášenou nebo případně z pojistky viníka.

Doporučuji o instalaci fólie informovat vaši pojišťovnu, kde vám jistě sdělí bližší informace.

Jaké je riziko stržení laku při odstraňování fólie?

V případě že se jedná o originální strojový prvolak z výroby, toto riziko tam není.

Jak poznám že mám fólii vyměnit / odstranit?

TOTO JE VELMI DŮLEŽITÉ! Na konci životnosti fólie na jejím povrchu začnou být viditelné známky degradace. Projevuje se to zprvu malými matnými, (na matné fólii ještě matnějšími) tmavšími flíčky, které se postupně zvětšují a rozšiřují. V prvních fázích je můžete pozorovat na teplotně a nebo chemicky nejnamáhanějších místech auta – kapota v místě zahřívání od motoru, horní A sloupek v úrovni střechy, přední část střechy nad čelním oknem, střecha samotná. Ve chvíli kdy toto zpozorujete, je nejvyšší čas fólii odstranit!

Pokud tam fólii i přes to necháte a degradace postoupí do fáze kdy už jsou fleky po celých plochách je to velký problém!

Díky degradaci povrchu je fólie nekompaktní, odděluje se od lepidla které zůstává na autě a nelze ji z auta odstranit.